مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23244 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

بعد از استخاره با يكي از اقوام كه چهار سال از من بزرگتر است ازدواج كرده ام ولي كارها رديف نمي شود اگر منصرف شوم بي احترامي به قرآن نيست؟
وست عزيز حتما اين ضرب المثل را شنيده ايد كه: در كار خير هيچ حاجت به استخاره نيست. مخصوصا در امر ازدواج كه دين اسلام درباره آن خيلي سفارش كرده و توصيه و حتي پافشاري زياد دارد بر اين كه اگر كسي مي خواهد همسر انتخاب كند درباره او تحقيق به عمل آورد او را بشناسد و از كيفيات و روحياتش آگاه گردد درباره شئون او و خانواده اش بررسي كند و حتي از ديگران مشاوره بگيرد. و اگر با انجام تمام اين كارها راه به جائي نبرد برود و استخاره نمايد. حال با توجه به نكاتي كه در بالا ذكر كرديم اگر عشق و علاقه و محبتي بين شما وجود دارد و استخاره هم كه گرفتيد خوب بود چه دليلي دارد كه شما به سراغ فرد ديگري برويد؟ اينكه گفتيد: كارها رديف نمي شود. اولا مشخص نكرديد چه كاري رديف نمي شود اگر منظور كار ازدواج است بايد مقدمات كار را فراهم آوريد. چرا كه موفقيت در هر كاري و از جمله ازدواج مرهون چند امر مي باشد: 1-شناخت هدف 2- برنامه ريزي 3- همت و تلاش 4- داشتن انگيزه 5- توكل به خدا. دوست عزيز شما كه هدفتان ازدواج است پس هدف را شناختيد. حالابراي رسيدن به آن هدف چه برنامه ريزي اي كرديد و چقدر همت و تلاش نموديد و چه مقدار انگيزه براي رسيدن به آن هدف در شما قوي بود و نهايت اينكه آيا براي اينكه ازدواج موفقي داشته باشيد توكل و اعتماد به خدا داشتيد يا نه؟ بنابراين دوست عزيز اگر اين مطالبي را كه بيان كرديم را تابحال مراعات نكرديد سعي كنيد آنها را عملي سازيد و بي جهت فكرتان راخراب نكنيد. همانطور كه شما هم گفتيد كه يك فرد مذهبي هستيد و از لحاظ ذوق و سليقه و ديدگاه با آن خانم اختلاف خاصي نداريد پس شكر خدا را به جا آوريد و مسأله را جدي بگيريد و مقدمات كار را هم با همت و تلاش و عزم بيشتري فراهم سازيد و توكل به خدا را هم در ابتداي زندگي و هم در كل مراحل زندگي فراموش نكنيد. اما نكته آخري كه لازم به يادآوري است اينكه در نامه تان نوشتيد اين خانم 4 سال از شما بزرگتر است بايد خدمت شماعرض كنيم كه در كتابهاي پزشكي نقل شده است كه بهتر است سن خانم ها براي ازدواج كمتر از سن آقايان باشد و از اين رو احتمال مشكل وجود دارد وحق انتخاب با شماست. و اين نكته را هم بايد متذكر شويم كه خانمهايي كه سن آنها بالاي 35 سال است حامله شدن آنها هم براي خودشان و هم براي بچه شان احتمال خطر وجود دارد كه اين مسأله را حضرت عالي بايد مد نظرداشته

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.